Ürün kataloğuFirmanızı ve ürünlerinizi tanıtmanın en etkili yolu
Teknolojinin gelişim trendine ve dijital mecraların gün geçtikçe daha çok insana hitap etmesine rağmen katalog, reklam ve tanıtım çalışmalarında en sık kullanılan ve en etkili yöntemlerin başında gelmektedir. Kataloglar, kurumların ve firmaların faaliyetlerini ve ürünlerini tanıtan ve belirli bir sırayı takip eden kitapçıklardır.
Şirketler gelecek sezon için hazırladıkları ürünlerini, kurum içi gerçekleştirilen değişikliklerini, kampanyaları ve vermiş olduğu bütün hizmetleri katalog aracılığıyla mevcut müşterileri ile olan sürekliliğini korur ve potansiyel müşterilerinde etki bırakmaya çalışırlar. Giyim sektöründen, alışveriş merkezlerine, avize mağazalarından makine firmalarına, gıda üreticilerinden inşaat sektörüne kadar bir çok farklı alanda ürün ve hizmet tanıtımı yapan kataloglar, en kapsamlı reklam ürünlerinin başında gelir.
Belirli standartlara bağlı olan veya kişiye/sektöre özel olarak hazırlanan kataloglar, bilgi ya da görsel ağırlıklı olacak şekilde tasarlanabilir. Ticari amaçla hazırlanan kataloglarda potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek ve ihtiyaçlarını karşılayabilmek için bilgilere ağırlıklı olarak yer verilmelidir. Bu verilen bilgiler ürünlerinizinin/hizmetlerinizin kullanımına veya görüntüsüne dair materyallerle desteklenirse, yapacağınız çalışma daha dikkat çekecektir.
Ürünleriniz özellikle doğrudan tüketiciye yönelik ürünlerse, kullanılan görseller katalog baskısı kadar önemlidir. Bu yüzden katalog hazırlama sürecinde kullanılacak materyaller dikkat çekici ve etkili fotoğraflardan oluşmalıdır. Özel ayrıntılarla ilgili bilgilere yer verilmeli, gereksiz içerikler kullanmaktan kaçınılmalıdır. Bu şekilde müşterinizin ürünlerinize daha iyi odaklanmasını sağlayabilirsiniz.
Katalog basımı için dilediğiniz boyutlarda çalışmak mümkündür, ama piyasada genellikle A4 ebatında ve A4 ebatına yakın formalarda baskı yapılmaktadır. Kataloğun ebatına karar verirken katalog tasarımındaki renk düzeni, firma logosunun kullanım şekli ve kurumsal kimliğin bütünlüğü göz önünde bulundurularak karar verilmelidir. Bu konuda yardıma ihtiyacınız olursa internetten kapsamlı bir araştırma yaparak katalog örneklerine göz atabilirsiniz.
Bir başka üzerinde durulması gereken nokta ise kağıt konusudur. Katalog tasarımı önemli olduğu kadar kullanılacak olan kağıdın kalitesi, cinsi, gramajı da önem taşımaktadır. Görselliği daha ön plana çıkarmak ve kataloğun daha uzun ömürlü olmasını sağlamak için daha çok kuşe kağıt tercih edilmektedir. Görsel açıdan üstünlük sağladığı gibi firma prestijine katkı sağlar. İç kağıtta en çok tercih edilen kağıt gramajları 115 gr/m² ile 170 gr/m² arasında değişmektedir. Tercih edilen kağıt gramajı kataloğun kullanımına, kalınlığına etki ettiğin gibi katalog fiyatlarını da belirleyen en önemli faktörlerdendir.
Katalog hazırlamak sizin için önemlidir, çünkü her şirketin amacı potansiyel müşteriyi daimi müşteriye dönüştürmektir. Bu şekilde hem ürün ve hizmetlerinizi geniş bir kitleye, kaliteli ve etkili bir şekilde duyurmuş olacak, hem de sizden haberdar olmak isteyen ve ulaşamadığınız firmalar için tanıtım yapmış olursunuz.
En dikkat çekici ve kaliteli katalog örneklerini incelemek için web sitemizi takip edebilir veya katalog örneklerini çeşitli portföy sitelerinde arayabilirsiniz. Potansiyel müşterilerinizde ilk izlenimin önemini unutmayınız ve bu şansınızı en iyi şekilde değerlendirmek için doğru reklam çalışmalarına yatırım yapınız. Ormat olarak hızlı, güvenilir ve kaliteli hizmet anlayışı ile sizi en iyi sonuca ulaştırmak için çalışıyoruz. Bizimle iletişime geçerek çalışmalarınızı tarafımıza gönderebilir, uygun fiyat ve güvenilir hizmetin ayrıcalığını yaşayabilirsiniz. Türkiye’nin neresinde olursanız olun, her zaman hizmetinizdeyiz.